Monday, November 30, 2009

Diam



Kalau adil itu maknanya 
meletakkan sesuatu pada tempatnya.


Makanya bergurau itu pun biarlah kena pada tempatnya.


Kadang-kadang kita tak sedar. 
Kita ingat kita bergurau. 
Kita ingat orang yang dengar suka.
Kita tak tau dia sebenarnya terluka. 


Eh kan gurau je :)
Tapi kalau melampaui batasan kadang-kadang 
boleh rasa macam nak sepak je tukang gurau tu.
Ye tak?
Luar muka senyum.
Dalam hati " %9#^$%* "
(tak sesuai untuk bacaan umum)




Kadang-kadang tidak berkata-kata itu 
sememangnya lebih baik.
Mungkin tidak membuatkan kita disukai ramai orang.
Tapi sekurang-kurangnya tidak menyakiti hati orang.



Kan?


5 comments:

miss R.e.p.u.n.z.a.L said...

ye,,betul omey..setujuu

ederq said...

aku pun selalu tak faham dengan org yg sangka menda tu funny tapi sebenarnya adalah insulting.
SIGH

aRi sHu said...

betul2 tu..baik diam dri merapu ntah apa2..

Ummuwardah said...

yerr...diam tu bole dikira ibadah jugak tu..drpd kt byk ckp, tp sakitkan hati org..dosa plak kan ;-)

Ms. Omey said...

Linda: betul kan i cakap tu..

Derq: menjengkelkan..haha..

Shud: a'ah kalu rasa tak perlu cakap diam2 jek ah.

Shima: betul tu. tak pasal2 buat dosa je sakitkan ati orang.